V následujícím jednoduchém tutoriálu se dozvíte, jak připravit vlastní grafický návrh polepu auta.
Budete potřebovat následující:
- kótovaný nákres auta neboli blueprint
- grafiku, která má být polepena (např. logo firmy)
- vektorový program (např. Corel Draw, či Adobe Illustrator)
Začínáme získáním blueprintu (kótovaného nákresu auta).
V ideálním případě máte k dispozici okótovaný vektorový nákres auta, ale to s největší pravděpodobností pracujete v reklamní agentuře, nebo máte již s polepem aut zkušenosti a můžete následující řádky s klidným svědomím přeskočit k něčemu zajímavějšímu :-)
Pokud nemáte vektorový nákres, nezbývá než použít bitmapový, který naleznete například na následujících stránkách:
www.the-blueprints.com, www.smcars.net/forums/blueprints/
Dbejte na to, aby měl alespoň dvě kóty (někdy bývá rozdílné měřítko bočního a čelního nákresu).
Příprava grafiky, která má být na auto nalepena.
Vzhledem k tomu, že na tvorbu budeme používat vektorový program, je ideální mít k dispozici i veškeré podklady v křivkách.
Stejně jako v životě i tady platí, že výjimky potvrzují pravidla.
V tomto případě se jedná o fotografie, které mají být při polepu použity. Naprosto perfektní by bylo mít je v tiskové kvalitě (1:1, 300 DPI), ale takové podklady většinou nejsou. Snažte se proto o co nejvyšší možnou kvalitu (čím lepší podklady, tím kvalitnější tisk polepu).
Tvorba vlastního grafického návrhu polepu.
Spusťte Vámi preferovaný vektorový program a vložte předem získaný blueprint, u kterého ověřte popřípadě opravte měřítko.
Nákresy bývají většinou černobílé. Pokud Vaše auto (vůz, který se bude polepovat) nemá bílou barvu, (což je s podivem, v minulém roce to prý bylo trendy :-) je lepší před započetím jej přebarvit. Vyhnete se tak výslednému překvapení typu: to modré logo na modré metalíze není vůbec vidět.
Veškeré podklady máme připravené, hurá do tvorby.
Již naimportovaný a popřípadě opravený (rozměry, barva) nákres zamkněte ve vlastní vrstvě, tím se vyhnete nechtěnému posunu či deformaci blueprintu, a do nové vložte grafické podklady polepu.
Teď nastává ta dlouho očekávaná doba vlastní kreativity.
Loga, fotky, slogany posouvejte, měňte, zmenšujte, zvětšujte, zkrátka tvořte. Malá vsuvka: z výše uvedeného vyplývá, že se zvětšováním fotek (obecně veškeré bitmapové grafiky) zacházejte velice opatrně.
Existuje pár úskalí, kterým je lepší se vyhnout, jako například kliky dveří. Je možné je polepit, ale pokud do nich zasahuje logo nebo slogan, bude po nalepení z jiného než kolmého úhlu vypadat deformovaně. To samé platí u nápisu vedoucího přes blatník na kapotu.
U všech vozů lze polepit jejich plastové díly, avšak u malého procenta polep opravdu vydrží. Bohužel nelze určit u kterého, automobilky rády překvapují složením, popřípadě povrchovou úpravou plastu.
Grafický návrh mám, co dál?
Už nezbývá nic jiného, než nám ho zaslat a počkat na cenovou kalkulaci polepu.